Már intézményi többletpontokat ér a Kodolányi János Egyetem felvételijén a 2025/26-os tanévtől az MVM V-Go országos fenntarthatósági középiskolai diákversenyen való részvétel (50 pont) és kiemelkedő helyezések kivívása (100 pont).Ez a Virtuális Erőmű Program (VEP), az MVM és a Kodolányi János Egyetem többéves együttműködésének köszönhető. A tanulmányi verseny 2025 január végén indul, az egyetem felvételi szabályzata alapján a részvétel és a jó helyezés elérése jelentős előnyt kínál a diákoknak, melyekről az egyetemi nyílt napokon és az Educatio szakkiállításon is tájékoztattuk az érdeklődő diákokat.
Az Educatio kiállításon az érdeklődők első kézből ismerhették meg az MVM V-Go applikációt, amely interaktív módon vezeti be a fiatalokat a környezettudatosság világába. A standnál a Kodolányi János Egyetem képviselői bemutatták az intézmény fenntarthatósági témájú innovációs programjait, és tájékoztatást nyújtottak az új felvételi rendszer előnyeiről.
Az MVM V-Go versenyeken való részvétel nemcsak egyedülálló szakmai tapasztalatot nyújt, hanem konkrét felvételi előnyt is biztosít. Az országos verseny során kimagaslóan teljesítő diákok a Virtuális Erőmű Program ünnepélyes díjátadóján vehetik át 2025 őszén elismeréseiket és díjaikat a Parlamentben. Az esemény különleges alkalmat nyújt arra, hogy a résztvevők megismerjék egymás innovációit és erőfeszítéseit a fenntarthatóság területén.
A Virtuális Erőmű Program tulajdonosának és a Kodolányi János Egyetemnek a hosszú távú együttműködése nem új keletű, hiszen a Klímavédelmi és Fenntarthatósági Kutatóintézet projektjeiben már évek óta közösen dolgoznak a környezettudatos gondolkodás és az innováció népszerűsítésén. A felvételi során alkalmazott többletpont-rendszer ennek az együttműködésnek az újabb mérföldköve, amely tovább növeli a szemléletformálási célú tanulmányi versenyek presztízsét, és ösztönzi a fiatalokat a környezettudatosság iránti elköteleződésre.
A VEP, az MVM és a Kodolányi János Egyetem közös célja, hogy a fenntarthatóság szemléletét még több diákhoz eljuttassák, miközben az oktatási rendszer is elismeri az ilyen irányú teljesítményeket. Az új támogatási lforma bevezetése további lehetőségeket nyit a fiatalok számára, hogy szakmai és személyes fejlődésük során a jövő kihívásaira készüljenek.